Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2008

Oldschool...


Σκέφτομαι τώρα (μετά από 24 ώρες ακριβώς) θέματα περί μουσικής αφού προηγήθηκε μια συζήτηση σ’ αυτό το θέμα… Σκέφτομαι λοιπόν ότι τα τραγούδια που θεωρούμε εμείς παλιά όταν μεγαλώσουμε και εμείς με την σειρά μας θα είναι παντελώς άγνωστα!

Αυτή η μουσική, το παρασκεύασμα με τους ήχους την φύσης, ακολούθως με τους ήχους των ζώων και τα πρώτα μουγκρητά του ανθρώπου, και σήμερα με 8 νότες, κάνει μπροστά στα «χθεσινά» και ξεχασμένα τραγούδια (αριστουργήματα), πολύ απλά "παρασκευάσματα"…

Από την Μαρινέλλα, στην Τζένη Βάνου, από τον Καζαντζάκη στην Άννα Χρυσάφη, και από την Μελίνα Μερκούρη στην Γιώτα Λύδια, όλοι αυτοί και άλλοι πολλοί αποτελούν την Dream Team της τόσο Παλιάς, Καλής και Ανεπανάληπτης Ελληνικής μουσικής…


Ακούω παλιό λαϊκό και ρεμπέτικο (σε πιο απλά ελληνικά λοιπόν) και μερακλώνω εδώ στο γραφείο μου και η ώρα είναι 10 και μισή (το βράδυ) από ένα CD από τα χρόνια του ούτε εγώ ξέρω ποιου… «Πίνω για τα μάτια σου» από την Τζένη Βάνου, «Ηλιοβασιλέματα» και «Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ» από Καζαντζάκη και Μαρινέλλα, «Συ μου χάραξες πορεία» από Γιώτα Λύδια, «Αγάπη που ‘γινες δίκοπο μαχαίρι» από Άννα Χρυσάφη… Διαχρονικά τραγούδια από τα πολύ παλιά, στον πιο απλό και συνάμα πιο περίπλοκο κόσμο, σε μια Αθήνα, σε μια Λευκωσία σε μια κάθε πρωτεύουσα της παλιάς εποχής που μόνο στον κινηματογράφο βλέπουμε…
(...) "Παραδόθηκα σε σένα,
δε λογάριασα κανένα
κι είπα τώρα ό,τι θέλει ας γίνει

Συ μου χάραξες πορεία,εσύ γλυκιά,
εσύ γλυκιά μου αμαρτία. "


(...) "Αγάπη που 'γινες δίκοπο μαχαίρι
κάποτε μου 'δινες μόνο τη χαρά
μα τώρα πνίγεις τη χαρά στο δάκρυ
δε βρίσκω άκρη δε βρίσκω γιατρειά

Φωτιές ανάβουνε μες στα δυό του μάτια
τ' αστέρια πέφτουνε όταν με θωρεί
σβήστε τα φώτα σβήστε το φεγγάρι
σαν θα με πάρει το πόνο μου μη δεί"

(...) "Πίνω για τα μάτια σου,
πίνω για τα χείλια σου,
πίνω μην τυχόν και τα ξεχάσω,
φύγε από τη σκέψη μου,
φύγε απ' το ποτήρι μου για να ησυχάσω"
Μελίνα Μερκούρη, "Ποτέ την Κυριακή"

Δεν υπάρχουν σχόλια: