Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

Νέο Αεροδρόμιο

6 Φεβρουαρίου 1975, ένα ενοικιασμένο αεροσκάφος των Κυπριακών αερογραμμών τύπου Viscount προσγειώνεται στο τότε μικρό αεροδρόμιο Λάρνακας, το τότε μοναδικό εν ενεργεία αεροδρόμιο της Κύπρου. Το 1979 το αεροδρόμιο επεκτείνεται αφού οι μέχρι τότε εγκαταστάσεις δεν προέβλεπαν την αναμονή επιβατών και μπορούσαν να εξυπηρετήσουν μόνο 3 αεροπλάνα την φορά. Οι εγκαταστάσεις του ήταν περίπου εξήμισι φορές μικρότερες σε έκταση από το παλιό-σημερινό και ο αεροδιάδρομος του ήταν μισός σε σχέση πάλι με το παλιό-σημερινό λειτουργούσαν μόνο το πρωί γιατί δεν υπήρχε η τεχνολογία για φωτισμό του χώρου!

Μέχρι το 1993 το Αεροδρόμιο Λάρνακας βελτιώθηκε με συνεχείς εργασίες και έφτασε στην σημερινή του μορφή, ενώ μικρές εργασίες συνεχίστηκαν μέχρι προσφάτως. Όμως τα ολοένα και πιο απαιτητικά δεδομένα όσο και στον τουρισμό τόσο και για τις προδιαγραφές του αεροδρομίου δημιούργησαν το 1998 την ιδέα της δημιουργίας ενός νέου αερολιμένα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Στις 12 Μαΐου 2006 η Hermes Airports αναλαμβάνει την διαχείριση των δύο αεροδρομίων της Κύπρου και παράλληλα το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου αναλαμβάνει και την επίβλεψη της δημιουργίας δύο νέων αεροδρομίων σε Λάρνακα και Πάφο βάσει του σχεδίου Build-Operate-Transfer. Όσο και το αεροδρόμιο Πάφου τόσο και το αεροδρόμιο Λάρνακας παραδόθηκαν εντός των χρονοδιαγραμμάτων, το πρώτο ήδη λειτουργεί για περίπου 1 χρόνο ενώ της Λάρνακας θα λειτουργήσει στις 10 Νοεμβρίου 2009, ενώ υπάρχει και μια δεύτερη φάση επέκτασης του αεροδρομίου Λάρνακας μέχρι το 2013 όπου προβλέπεται και η δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου δίπλα από αυτό.

Από την μακέτα...

στην πραγματικότητα:

Καλορίζικο!

4 σχόλια:

Εγώ είπε...

polllllla wraia. diladi ti enna kamoun stin epektasi tou? j allo terminal? fainetai wraio pantos. i aporia m omos panta einai gt meta tin eisvoli en ektisan kainourio aerodromio stin eleftheri lefkosia i se alli megali poli tis kiprou ( paradeigma lemesos pou oulles oi poleis exoun mia ora apostasi pou tin lemeso) j epian j extisan to sti larnaka?!

mahler76 είπε...

καλορίζικο!!! Παίζει καμιά καλύτερη φωτό για μας τους αρχιτέκτονες να δούμε?

musicbug είπε...

Kali fasi! Poly kalaisthito to ekanan! Tha rwtisw mia fili mou pou doulevei stin Kypro na mou pei entyposeis!
Kalimera kai kali vdomada

Ιθάκη-man είπε...

@ Ψεύτη:
Μείνε συντονισμένος και θα μάθεις για την 2η φάση... Είναι ωραίο, είναι πολύ ωραίο!
Όσον αφορά τις απορίες σου: οι περισσότερες περιοχές της Λευκωσίας είναι γεωργικές εκτάσεις και θεωρήθηκε δύσκολο μετά το 1974 αφού υπήρχαν σποραδικά οικιστικές αναπτύξεις να κτιστεί νέο αεροδρόμιο στην πρωτεύουσα. Παρ' όλα αυτά η κυβέρνηση προνόησε χώρο προστασίας αεροδρομίου (που απαγορέυεται η οικιστική ανάπτυξη μεταξύ του αυτοκινητοδρόμου Ανθούπολης-Κοκκινοτρυμιθίας) και σε περίπτωση λύσης το αεροδρόμιο Λευκωσίας υπάρχει περίπτωση να επαναλειτουργήσει!
Η Λεμεσός έχει ενα μικρό αλλά είναι αεροδρόμιο των Βάσεων και οι υπόλοιπες περιοχές είναι ημιορεινές, της Λάρνακας ήταν ήδη κτισμένο αλλά ήταν πολύ μικρό και το μεγάλωσαν για να μην μπουν στον κόπο να κτίσουν άλλο από την αρχή!

@ mahler:
Ελπίζω να σε ικανοποιήσει το επόμενο ποστ!

@ musicbug:
Ναι, είναι πολύ εντυπωσιακό! Καλή Εβδομάδα και σε σένα!!!